الخميس، 15 مايو 2008

15\5\2008
"كيدهن عظيم"
أما أنا قريت في الجورنال حادثة ليها العجب يا رجالة... علشان تعرفوا الحريم و كيد الحريم.. بيقولك يا سيدي واحد عامل في القليوبية (محدش يقولى عامل ايه؟.. عامل يعني بيشتغل عامل يا ناصحين) . بس من الرجالة اللي تعجبك ..بيتخانق مع مراته باستمرار و في آخر كل خناقة يروح رازعها العلقة المحترمة .." يا بخته!!".
المهم إن الهانم كانت حامل في الشهر الرابع و أخينا ده ما عندوش ياأما إرحميني ... إتخانق معاها و برضه إداها العلقة المحترمة.. جريت منه مراته في الشقة كلها هربا من التلطيش و الضرب و أخيرا دخلت الحمام و قفلت الباب على نفسها جوه, أخينا ما سكتش هو كمان ..فضل يرزع على الباب لحد ما فتحتله الباب و لقى قدامه مفاجأة مذهلة...
على فكرة أنا ممكن أعمل حركة نداله و أوقف الكلام لحد هنا و ما أقولش إيه هي المفاجأة على طريقة" الأوبن إند" "open end" و لكن منعا لقلة الأدب و الشتيمة هاقولكوا.
المفاجأة إنه لقى مراته بتقوله إنها نزلت الحمل إنتقاما منه و إدتله الجنين في إيده.. أخينا شاف كده و اتجنن ..
- كده طيب و الله لاوديكي في داهية
و ماكدبش خبر,راح جايب حتة قماشة و لف فيها الجنين و على قسم الشرطة دوغري يعمل بلاغ ضد مراته على اللي هي هببته و إنها سقطت نفسها و نزلت الحمل مع سبق الاصرار و الترصد .
عمل البلاغ و كان عاوز يوري مأمور القسم الجنين الميت كدليل على صدق كلامه لكن طبعا المأمور ما رضيش يشوفه و قاله لما نحولك على النيابة إبقى وريهم كل اللي إنت عاوزه هناك .و حوله على النيابة أخدت أقواله و حولته على الطب الشرعي للكشف على جثة الجنين الغلبان اللي ما لوش ذنب في الموضوع من أوله .. و في الطب الشرعي كانت المفاجأة التانية و اللي أنقح من الأولانية..
الجنين الميت ما هو إلا عروسة بلاستيك و المدام مغرقاها ميكروكروم .. يعني لا جنين و لا حاجة و لا المدام نزلت الحمل و لا حاجة و إنما هو من كيد النساء و صاحبنا شرب المقلب للآخر و طبعا أخد تريقة هناك لحد ودانه.
لغاية هنا و الخبر خلص .. أنا بقى نفسي أعرف الراجل ده لما روح عمل في مراته إيه؟!؟ صحيح هم يبكي و هم يضحك.
خبر تاني قريته من كام يوم على العكس تماما , تصوروا عن إيه؟
عن الستات اللي بتضرب أزواجها ( صحيح اللي يشوف بلوة غيره تهون عليه بلوته) .. بيقولك عملوا أبحاث و حوارات لقوا إن فيه ستات كتير بتضرب أزواجهن و خصوصا بأدوات المطبخ و غالبا ده بيكون في الحالات اللي الست فيها بنيتها الجسمانية أقوى من الرجل ..
و أنا من هنا أنصح كل الشباب المقبلين على الزواج : إذا كانت العروسة اللي إنت ناوى تتجوزها أضخم منك جسمانيا , إهرب بجلدك قبل فوات الأوان قبل ما تنضم لحزب "مبطوحون بلا حدود" و ساعتها ماحدش هاينفعك يا ريس
و ما فيش مانع إنك لو إتقدمت لعروسه تعملها أى إختبار يعني تلاعبها "رست" مثلا و لو هي اللي كسبت قولها طيب يا روحي أنا هانزل أجيبلك هدية جميلة بالمناسبة دي و أول ما تطلع من باب شقتهم تبلغ فرار فورا .
و بالنسبة للمتزوجين : لو مراتك بتتخانق معاك و بتزعقلك , إعرف إنك في نعمة تحسد عليها و إن فيه رجالة غيرك بينضربوا و بيتمسح بيهم البلاط ..
و حذاري من الخناق في المطبخ بدل ما تلاقي طبق طاير لزق في خلقة حضرتك , ولا شوكة طائشة رشقت في وشك .. و على كل حال الطيب أحسن و ربنا يهدي الجميع و يهد المفتري.

ليست هناك تعليقات: