الخميس، 25 يونيو 2009

المنتخب المصري

حاجة غريبة جدا.. مش عارف احنا بقينا كده ليه ..

-حسن شحاته و المنتخب المصري خسروا امام الجزائر
.. النتيجة .. لابد من اعدام حسن شحاته و الفريق المصري في ميدان عام لانهم ما بيعرفوش يلعبوا و انا لو جبت شوية العيال اللي في شارعنا و نزلنا قدام الجزائر هانعمل نتيجة احسن من كده و حسن شحاته ده احسن له يسيب التدريب و يفتح مسمط و يرحمنا من اللي بيعمله فينا ده.

-حسن شحاته و المنتخب المصري عملوا ماتش هايل قدام البرازيل و النتيجة 4\3 بس بهدلناهم و لولا ضربة الجزاء الاونطة اللي في الآخر دي كنا اتعادلنا و بعده المنتخب المصري يهزم فريق ايطاليا بطل العالم 1\0 في ماتش جامد جدا .. النتيجة: حسن شحاته ده طول عمره المعلم يا جماعه و أحسن مدرب مسك الفريق المصري و رجل الانجازات و ذو فكر صائب و رأي ثاقب و راجل سابق عصره بييجي 50 سنه و الفريق المصري ده أحسن منتخب في تاريخ مصر دول رجال بمعنى الكلمة و لاعبين على المستوى الفضائي و ليس العالمي و لو لاعبنا بيهم فريق المريخ حتى هانكسبه و الاغاني الوطنيه تشتغل و " والله و عملوها الرجالة و رفعوا راس مصر بلدنا"..

المنتخب المصري يخسر اما المنتخب الامريكي 3\0 .. النتيجة: مش انا قلت قبل كده الناس دي لازم يعدموا في ميدان عام هما و حسن شحاته اللي ما بيعرفش في الكورة اساسا و فين محل المسمط بتاعه اللي قلناله يفتحه و يرحمنا ؟؟؟ اللعيبه دول ما بيعرفوش يلعبوا اساسا ولا ليهم في البطيخ .. ثم هما كانوا سهرانين مع بنات ليل من هناك طول الليل و تقريبا لعبوا من غير ما يناموا و لا يستحموا و اللي حصل ده نتيجة طبيعية للارهاق و الركب المخلعه. دول نشغلهم في شركة الزبالة الايطاليه و نبقى عملنا اللي علينا .
هل ده شئ منطقي ؟؟؟...
هل ده شئ عادل؟؟؟...
هل ده شئ شرعي؟؟؟...
بالطبع لأ .. أيها النااااس الكورة مكسب و خسارة و مش ممكن الفريق هايكسب على طول و طالما مش بيخسر على طول يبقى الفريق مش فاشل و لا وحش..

و ما سمعناش ان الايطاليين طالبوا برؤوس اللاعبين بتوعهم لما خسروا امام الفريق المصري مع انهم ابطال العالم
و مش منطقي ان حسن شحاته لما يخسر امام الجزائر يكون مدرب فاشل و بعد مبارتي البرازيل و ايطاليا يبقى مدرب عبقري و لما يخسر امام امريكا يبقى فاشل تاني.. دا كلام -لامؤاخذه- حشاشين او مساطيل..

و القول نفسه ينطبق على اللاعبين في المنتخب .. الفريق اللي بيسجد سجده شكر على الارض بعد كل جون و ابو تريكة اللي مصر كلها عارفاه مش ممكن يسهر سهرة سوده في جنوب افريقيا و قبل ماتش امريكا.

و مش صح اننا نصدق اي اشاعة تتقال على المنتخب بتاعنا و نبتدي نجلد في اللاعبين و هما حتى لسه ما رجعوش و من غير ما نديلهم اي فرصة للدفاع عن نفسهم او اظهار الحق و ده غير شرعي بالمرة..

ثم بالمنطق كده حسن شحاته اللي اتخانق مع عمرو زكي و ما نزلوش الماتش علشان اتاخر بره و على ميعاد نومه هايسيب اللاعبين يعملوا كده.. و اللاعبين حتى لو عاوزين يعملوا كده هايعملوه ليله ماتش امريكا ؟؟؟ و ما عملوش كده من الاول ليه..
ثم" زيدان" اللي خاطب القمر "مي عز الدين" هايبص لواحده بنت ليل سوده كوده معفنه و عندها ايدز في جنوب افريقيا هو او اي واحد من اللاعبين المصريين اللي عايشين في مصر ام الدنيا و المصريات و الروس و الاوكرانيات و اللبنانيات و غيرهم . و ده حتى بافتراض ان اللاعبين حتى ممكن يعملوا كده و لو اني متأكد انهم مش ممكن يعملوا كده.. اعتقد ان الشخص الرياضي غالبا بيكون متدين و بيحافظ على صحته.

انا مع اللاعبين في رفضهم اعتذار "عمرو اديب "و اصرارهم على تقديم بلاغ للنائب العام ضده بسبب تشهيره بهم على الهواء مباشرة و بعد كده بيتصل بسمير زاهر بالتليفون يبلغه اعتذارة للاعبين .. بعد ايه بعد الفضيحة ما ملت مصر و العالم العربي كله.

كان المفروض انه ما يوسعش في الكلام و الشتيمة كده غير لما يتاكد الاول من حقيقة الاتهامات المخلة اللي اتهمهم بيها و اللي ممكن تهدم حياتهم العائليه بالكامل..

كلمة في النهاية:
بيعجبني مشجعى "نادي الزمالك" اللي واقفين في صف النادي و دايما وراه رغم الأزمات و الهزائم المتتالية بس روح الانتماء عندهم مخلياهم دايما في صف النادي .. اتمنى مصر كلها تكون كده مع المنتخب المصري... نفرح بفوزه و ندعمه و نعذره في هزائمه.
و تحيا مصر يا عم

ليست هناك تعليقات: